„Лазурна“ – Кристин Кашор

23664021.jpg

 

  • Издател: Емас
  • Преводач: Емилия Ничева-Карастойчева
  • Година на издаване: 2014
  • Брой на страници: 466
  • Корици: меки

 

О, не! Не! Не! Не!

Дойде краят на трилогията на Кашор и ето сега стоя на стола и пиша последното си ревю за нея.

Книгата се казва „Лазурна“, а съдържанието е точно това, което се очаква от една заключаваща поредицата книга, ако не и повече! Скоро не ми се беше случвало да завърша дадена поредица и честно казано ми е леко странно, че сега пиша за един книжен край. 🙂 Но всичко хубаво си има такъв. ❤

Като начало искам да кажа, че това ревю ще е не само за последната трета книга, а и един вид обобщение и равносметка на цялата поредица. Разбира се, както винаги, няма да има спойлери, за да не ви развалям удоволствието при четенето, защото все пак никой не заслужава това. 😀

Ще започна с уговорката, че съм голям фен на трилогията и съответно на писателката Кристин Кашор. Доста бързо изчетох трилогията ѝ, тъй като бях абсолютно възхитена от първата ѝ книга – „Даровита“, а след това и от „Огнена“ (въпреки, че първата някакси ми е по присърце). И така, не мисля, че бих променила нещо по тях. Естествено казвайки това, мисля, че е пределно ясно, че нямах търпение да захвана и третата книга и не съм си и помисляла, че ще ме остави разочарована. Ами да, дори и предходните книги да са имали недостатъци аз не ги забелязах – някакси се впуснах в четене на историите и просто се влюбих в тях.

Аз не съм върл фен на YA жанра и който ме познава знае това. И ето че последните 4-5 месеца подбирам точно такива книги сред TBR листа ми. YA рядко ми е давал тази епичност, която търся в книгите, но ето, че и това не е невъзможно! 🙂

И така аз много си харесвам героините от първите две книги на Кашор, но те вече си имат жестока конкуренция в лицето на Битърблу (Bitterblue) – главната героиня в книга трета. Харесвам я, защото ми изглежда най-истинска. А нейната някак тиха и неочаквана сила беше нещо ново за мен. Някак мистериозно беше всичко около нея. И точно от тези нейни качества се нуждаеше Монсий след тираничното царуване на баща ѝ. Но за това по-късно! 😉

Отново и в тази книга има някакъв вид романс, които доста се различава от типичните в този жанр. А и Кашор никога не прави тези любовни истории лесни, като винаги създава едни препятствия, които да поддържа до самия край! По този начин, въпреки нотките фантастични елементи, тези романси изглеждат истински.

Малко за историята в тази книга. Действието се развива в Монсий. До преди 8 години по тези земи е властвал крал Лек. Със своето тиранично управление, той е запечатан в умовете и сърцата на хората. Неговото влияние е било доста силно и споменът за него все още е жив. Той се корени толкова дълбоко, че за някои хора ще бъде невъзможно да изкоренят мисълта за него завинаги и съответно да се освободят от вътрешните си мъки. Битърблу вярва, че всеки в кралството полудява или разпространява лъжи, пазейки тайни. И тя започва да чувства, че не може да се довери на никого. А когато лоши неща започват да се случват на хората, търсещи истината за това какво се е случило по време на  управлението на Лек, Битърблу решава да потърси отговори, да намери извършителите и да разбере защо те се опитват да спрат търсачите на истината. А истината бавно излиза наяве щом Битърблу започва да се измъква тайно от замъка нощем…

Кашор е свършила перфектна работа при свързването на трите книги една с друга. Докато четях трета част, започнах да си припомням и навързвам доста неща от и към предишните книги, които не разбирах тогава.

И така, книгата „Лазурна“ напълно изпълни моите очаквания за книга-финал. Кашор за пореден път ни предлага едно място, в което ние читателите да се измъкнем от ежедневието, докато държим очите си отворени. Това бягство е в едно кралство, много, много далеч. Но то е прекрасно. Всеки. Път.

Вашият коментар

